We are apologize for the inconvenience but you need to download
more modern browser in order to be able to browse our page

Download Safari
Download Safari
Download Chrome
Download Chrome
Download Firefox
Download Firefox
Download IE 10+
Download IE 10+

آشنایی با فنون و تکنیکهای خرید سنگ فرانسه در سمینار تخصصی هشتمین نمایشگاه سنگ محلات

آخرین سمینار برگزاری هشتمین نمایشگاه سنگ محلات –نیم ور، با موضوعیت  “کاربرد سنگ تزئینی در معماری نوین” در روز آخر این نمایشگاه به همت خوشه سنگ محلات برپا گردید. محمد رسا مدیر اجرایی یوستون ضمن تشکر از دست اندرکاران برپایی سمینار و سخنران مدعو  مهندس مفاخر ، به معرفی مدعوین فرانسوی خود پرداخت. وی که برای توسعه بازرگانی در بخش بین المللی تلاش می کند، سعی کرده در این نمایشگاه از کارشناسان شرکتهای پیمانکاری بزرگ که مستعد خرید سنگ از کشورمان هستند دعوت بعمل آورده تا آنها را با بازار سنگ ایران آشنا گرداند.  آقایان Rainbow Andrew & Lamy Jean Marc بهمراه مشاور بازاریابی یوستون پیروز بیداباد در این نمایشگاه و بویژه در این سمینار حضور پیدا نمودند تا ما را بیشتر با تکنیکها و روشهای خرید کشور فرانسه آشنا نمایند.

مدیر اجرایی یوستون محمد رسا با اندک اشاره ای به فعالیتهای وب سایت خود در این مدت کوتاه داشت ، به هدف از راه اندازی سامانه تخصصی صنعت سنگ کشور پرداخت. سامانه ای که در آن به معرفی صنعت سنگ ایران در  بازار داخلی و خارجی و هم چنین ارتقاء بخش بازار سنگ ازجمله مارکتینگ و برندینگ و خصوصا معرفی سنگ های خاص ایران به بازار جهانی لحاظ گردیده است. در این سمینار آقای بیدآباد مترجم و مشاور بازاریابی یوستون که تیم مدعو را در این سفر همراهی می کند ترجمه صحبتهای آنان را نیز به عهده دارد.

1

آقای Rainbow Andrew از مدیران خرید و  یکی از متخصصین فنی سنگ شرکت بوئیک فرانسه ( یکی از بزرگترین پیمانکاران دنیا)  می باشد،  وی ضمن اشاره به پروژه در حال اجرای آن شرکت واقع در ترکمنستان، از حضور خود در این نمایشگاه اظهار علاقمندی نمود و هدف از این سفر را انجام مطالعاتی بروی منابع سنگی کشورمان اعلام کرد. وی گفت: شرکت بوئیک پروژه های عظیم عمرانی و معماری را در ۸۰ کشور دنیا اجرا نموده و بیش از ۱۲۰۰ نفر پرسنل دارد. وی اظهار امیدواری نمود بتواند علاوه بر اینکه ما را با دانش فنی و استانداردهای بین المللی آشنا گرداند با چگونگی ظاهر شدن در مقابل چنین پیمانکاران بزرگی نیز آماده نماید تا بتوانیم ارزیابی درستی از  بازار سنگ ایران انجام دهیم.

وی به ویژگیهای شرکت بوئیک در این سمینار تاکید کرد، که تمام پروژه های شرکت بطور کامل (از مرحله صفر تا صد ) یعنی طراحی تا اجرا به عهده خود شرکت می باشد. وی گفت: در زمینه اطلاعات فنی با آرشیتکت های بزرگ دنیا درتماس مستقیم هستیم و لازم به ذکر است که در اکثر کشورهای دنیا، این آرشیتکت ها هستند که آینده یک پروژه را از نظر انتخاب مصالح تعیین می کنند .

سپس آقای Lamy Jean Marc از فرانسه راجع به سابقه چندین ساله و طولانی خود در کارشناسی سنگ و خرید آن از کشورهای مختلف اشاره نمود و اینکه در کنار کار شرکت شخصی خودش، سالهاست با شرکت بوئیک فرانسه و  یوستون (که حدود یکسال است) همکاری می نماید. بیشترین فعالیت و تخصص وی در زمینه شهر سازی و راه سازی می باشد و در  فضاهای outdoor مانند اجرای سنگ های کف پیاده رو، کوبیک کف خیابان و جدول.

Lamy Jean Marc در مورد روند ورود سنگ به بازار اروپا  نیز مطالبی ارائه نمود . وی اظهار نمود در فرانسه از ابتدای امر تولیدکنندگان باید با  آرشیتکت ها هماهنگ باشند تا بتوانند سنگ های خود را به آنها ارائه دهند و آرشیتکت ها نیز بر اساس جنس سنگ های موجود پروژه ها را طراحی کنند. آرشیتکت ها بعد از طراحی یک پروژه شروع به طراحی عملیاتی آن می کنند و در مورد سنگ های ارائه شده تصمیم گیری کرده و آنها را مورد سنجش قرار می دهند؛ در این زمینه سایزهای خاصی از سنگ مورد استفاده قرار می گیرد که ممکن است در ایران مشابه آن استفاده نشود؛ برای مثال در یک سفارش سنگ به ابعاد ۱۰*۱۰*۱۰۰ سانتیمتر اعلام می شود و باید همین ابعاد تولید گردد در غیر این صورت آرشیتکت قبول نخواهد کرد. وی اضافه کرد موارد ذکر شده مربوط به ساختمان هایی که بوئیک می سازد نیست و  من بیشتر به سنگ هایی که در فضا سازی یا outdoor استفاده می گردد می پردازم که آنها خود به سه نوع تقسیم می شوند که در هیچ کدام از آنها سنگ ساب زده نمی شود:

  1. خط اَره از روی آن برداشته شود.
  2. سطح آن Flame شده باشد.
  3. تیشه ای (با دستگاه و یا با پرتاب ساچمه های آلومینیوم ) شده باشد.

در فضاهای داخلی مانند کارهایی که در حال حاضر با شرکت بوئیک درموردش صحبت می کنیم دو نوع سنگ به مصرف می رسد:

  1. پولیش شده یا صیقل شده
  2. نرم شده (سطح سنگ را یک ساب نرم می زنند تا خط اره از بین برود)

وی در ادامه خاطر نشان کرد: شرکت های اروپایی برای حفظ اعتبار و  وجهه خود روی این نکات و مخصوصا کیفیت محصول تاکید بسیاری دارند. کارشناسان خرید مانند من نوعی باید در هنگام خرید محصول حضور داشته باشیم و ما هیچ اشتباه و اختلاف معیاری را نمی پذیریم، حتی اگر به قیمت تاخیر چند روزه در تحویل محصول تمام گردد. در مورد سنگ هایی که نیاز داریم و امکان تامین آن در ایران نیز وجود دارد، ارائه آنالیزهای فیزیکی و شیمیایی آن سنگ اجباریست و ما حاضریم در صورت نیاز این اطلاعات را در اختیار همکارانمان در یوستون قرار می دهیم تا به اطلاع شما برسانند. 

2

وی افزود هر نوع سنگی که در پروژه های بزرگ و معتبر قرار باشد مورد استفاده قرار گیرد، اگر آنالیز آن موجود نباشد، حتی اگر از قیمت پائینی نیز برخوردار باشد منجر به لغو معامله خواهد شد.

در پایان نیز ضمن تشکر از حضار و فعالین سنگ، تاکید نمود در صورت نیاز به مشاوره و کمک های فنی از طرف وی، علاقمندان می توانند از طریق وب سایت یوستون اقدام نمایند، تا برای سفارشات احتمالی و انتقال دانش فنی به آنها کمک شود.

در ادامه محمد رسا در یک جمع بندی نهایی به نقش مهم آرشیتکت ها در صنعت سنگ اشاره کرد و اظهار تاسف نمود که در ایران ارتباط ما در بخش صنعت و تکنیکال ضعیف می باشد. وی تاکید نمود در دنیا برای ورود سنگ های خاص به بازار ، این آرشیتکت ها هستند که وارد صحنه می شوند، اما در ایران از طریق بازارهای سنگ در شهر های مختلف این کار صورت می گیرد. علی رغم سنگهای بسیار زیبایی که طبیعت در اختیار ما قرار داده که متاسفانه به دلیل روش اشتباه معرفی سنگ خود به بازار، هنوز ناشناخته مانده است.

وی افزود، در کشور ایتالیا اگر  فردی بخواهد سنگ خود را بفروش برساند، چنان رفتار می کند که انگار باور و اعتقادش را برای فروش گذاشته ، چراکه به سنگ مانند یک اثر خلق شده هنری می نگرد و در واقع با معرفی سنگ به یک معمار آرشیتکت، ممکن است روزها حتی هفته ها محل مناسبی برای اجرای آن سنگ بخصوص پیدا نکند، مگر اینکه در جایی از آن استفاده شود که بیشترین جلوه را داشته باشد. و این گونه است که با اجرای آن سنگ در یک ساختمان زیبا و با طرحی زیبا، سنگ به یک برند تبدیل می گردد .

محمد رسا اظهار تاسف کرد که در ایران  سنگ فقط بعنوان نوعی مصالح و ابزار به آن نگریسته می شود و هدف از تولید و فرآوری آن صرفا فروش سنگ است، اما در کشورهایی مانند ایتالیا، آنها طبق باور و اعتقادی که نسبت به سنگ دارند آنرا می فروشند، حتی اگر قرار باشد از آن سنگ برای جدول های کنار خیابان استفاده گردد.

در ادامه مدیر اجرایی یوستون که سالهاست از نظریه های وی بعنوان کارشناس در بخش سنگ و معدن در نشریات مختلف استفاده می شود در صحبتهای پایانی خود اینطور بیان نمود که:

همایش دیگری باید ترتیب داده شود تا در مورد مصارف سنگ های outdoor  بیشتر صحبت کنیم . مثلا بدانیم سنگ گرانیت به چه شکل انتخاب می شود و چه استاندارد هایی باید داشته باشد؟ همینطور روند ارتقاء یک سنگ در دنیا چگونه و طی چه مراحلی انجام می گیرد.

اگر بخواهیم به سخن نهایی برسیم اینکه همه چیز از آرشیتکت و برآورد هزینه ای که انجام می دهد آغاز می گردد و این دو مطلب در کنار هم پیش می روند تا نهایتا به یک سنگ مناسب برسند و پس از اجرای آن سنگ، بازار آن لحظه به لحظه ارتقاء پیدا کند. وی تاکید نمود اگر بتوانیم این ارتباط را بین بخش معماری کشور و صنعت سنگ ایجاد کنیم، این امر مهم مبنای برندینگ و هویت بخشی به صنعت سنگ ما می گردد و یوستون می تواند از طریق ورود سنگ به ساختمان های مرجع، این برندینگ را انجام دهد .

سمینار تخصصی “کاربرد سنگ تزئینی در معماری نوین” هشتمین نمایشگاه سنگ محلات مورخ ۲۲/۷/۹۴