We are apologize for the inconvenience but you need to download
more modern browser in order to be able to browse our page

Download Safari
Download Safari
Download Chrome
Download Chrome
Download Firefox
Download Firefox
Download IE 10+
Download IE 10+

گزارش روز دوم نمایشگاه سنگ محلات – نیم ور و مصاحبه با مهندس حلاجیان، مدیر اجرایی نمایشگاه

امروز نمایشگاه از همان ساعات ابتدایی با استقبال خوب بازدیدکنندگان مواجه بود. برنامه های نمایشگاه طوری طرح ریزی شده بود تا هم برای تامین کنندگان و هم برای خریداران سنگ موثر تر از سال های پیش باشد. رفت و آمد سفرای خارجی برای بازدید و شناسایی سنگ ایران از همان روز اول به چشم می خورد؛ امروز صبح نیز سفیر ویتنام از سالن های نمایشگاه و غرفه ها بازدید به عمل آورد. در برنامه های بعد از ظهر نمایشگاه، کمیسیون صنعت و معدن به بررسی مشکلات موجود و ارائه ی راهکار های پیشبردی به معدن داران و فعالان صنایع وابسته پرداخت.

11

پس از برنامه، دوره آموزشی با موضوعیت اسلب و انقلاب تزئینات برگزار گردید.

روابط عمومی یوستون در گفت وگو با مهندس حلاجیان، مدیر اجرایی نمایشگاه، به چگونگی برگزاری نمایشگاه و اهداف آن می پردازد:

  • هدف از جابه جایی مکان نمایشگاه و راه اندازی سایت جدید چه بود؟

فاز اول فضای نمایشگاهی در ۵۵۰۰۰ متر مربع تعبیه شده است، که ۴۵۰۰۰ مترمربع آن را تکمیل کردیم.

با توجه به بازتاب خوبی که نمایشگاه محلات در سال گذشته داشت، فضای قبلی نمایشگاه دیگر جوابگوی نیاز های ما نبود و آن را به محلی انتقال دادیم که استاندارد نمایشگاهی داشته باشد. با توجه به اینکه رویکرد ما بین المللی می باشد باید امکانات این فضا را مهیا نماییم. برای امسال ۱۲۵۰۰۰ متر مربع را در عرض ۸۶ روز آماده بهره برداری کردیم که نسبت به نمایشگاه گذشته ۲۵ % رشد داشته و برای سال آینده حجم عظیمی از کشور های مرتبط را می توانیم جذب کنیم. برآورد ما برای سال آینده افزایش ۴۰۰۰ متری فضای کنونی می باشد.

در بحث نمایشگاه سنگ خام حرکت جدیدی انجام گرفت و بیش از ۶۰۰۰ تن سنگ در این نمایشگاه در معرض دید قرار گرفت. همینطور برای اولین بار موفق شدیم از کشور افغانستان  ۳ نوع سنگ مرمر از معادن را به نمایش بگذاریم. افق ۵ سال آینده ی این نمایشگاه بسیار روشن است و  با توجه به زحماتی که کشیده شده و کارهایی که انجام گرفته است، می تواند یکی از معتبرترین نمایشگاه های دنیا شده و در جهت معرفی انواع سنگ در دنیا مطرح شود.

22-فضای بیرون

  • برای مطرح شدن این نمایشگاه در سطح بین المللی و قرار دادن آن جزو نمایشگاه های برتر جهان چه تدبیری اندیشیده شده است؟

برنامه ی ما از هم اکنون برای این امر طرح ریزی شده است. به عنوان مثال در نظر داریم در بیش از ۱۰ نمایشگاه معتبر جهان با نام ایران اکسپو استون شرکت کنیم و در مورد اطلاع رسانی و جذب شرکت های خارجی اقدام نماییم.

با توجه به این که ایران یکی بازارهای معروف برای شرکتهای خارجی میباشد، بنابراین در جهت جذب مجموعه سرمایه ها میتوانیم قدم بزرگی برداریم.

از برنامه های دیگری که طرح ریزی شده است غنای وب سایت می باشد که که از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در واقع از سال آینده این امکان برای شرکت کنندگان و خصوصا برای شرکت کنندگان خارجی فراهم می شود  که در خود سایت امکان ثبت نام و بازدید اینترنتی داشته باشند و حتما مستقیما امور صدور ویزای آنها را انجام خواهیم داد.

  • چه پیشنیاز هایی برای توسعه صادرات و ورود به بازار خارجی وجود دارد؟

در مرحله نخست زیر ساختهای نمایشگاهی هم برای شرکت کننده و هم برای بازدید کننده باید فراهم شود. در این شرایط است که می توانیم برای دعوت از بازدیدکنندگان و شرکت کنندگان خارجی اقدام کنیم.

  • تقاضای شما برای توسعه نمایشگاه و اجرای برنامه هایی که در نظر دارید، از ارگانهای دولتی صنعت، معدن و تجارت چیست؟

از سازمان توسعه تجارت انتظار داریم که در مورد واگذاری قطعی زمین این نمایشگاه اقدام نماید تا سرمایه گذاری عظیمی که تا کنون با این حجم بالا و در این مدت محدود انجام گرفته است اتلاف نگردد. (زیرا  این بخش کاملا خصوصی می باشد.)

انتظار داشتیم که در این نمایشگاه بیش از ۱۰ هیات بزرگ تجاری خارجی بازدید نمایند که این مستلزم ارتباطات سازمان توسعه تجارت ایران در کشور های هدف است. البته این امکان برای امسال از دست رفت اما با تلاش و پی گیری های خود نمایشگاه و ارتباطات خارجی ما و دیگر شرکت ها توانستیم برخی از بازدید کنددگان خارجی را جذب کنیم.

  • چه انتظاراتی از یوستون که همراستای برنامه نمایشگاه در حال حرکت است دارید؟

شما می توانید در بحث ارتباط با مجموعه های بین المللی، در جهت جذب تجار خارجی اطلاع رسانی کنید و ما همواره از شرکت هایی که می توانند در این راستا کمکی انجام دهند استقبال می کنیم.

تاریخ: ۲۰ مهرماه ۱۳۹۴